Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Ulrika Pernler - 20 december 2011 11:28

 

Hej! Det är nästan på dagen en månad sedan som Rolle fick sitt otäcka sår på bakbenet. Sedan dess har det lindats gjorts rent och bytts bandage. För ett par dagar sedan kom det snö och jag kunde äntligen släppa honom i hagen igen. Oj, vad glad och nöjd han blev!

Eftersom han rastat sig utomhus så provade jag mig också på att skritta och trava honom uppsuttet imorse och det gick vägen! Trots julpyntet i manegen som nästan höll på skrämma livet ur honom igår.

Såret är fortfarande i det skicket att jag kommer behöva lägga om det ett par veckor till och någon kastanj på bakkotan finns det inte längre något spår av. Men han klarar sig fint utan den :)

Ja, det tar tid att läka sår. Men nu känner jag att det är på rätt väg. Hoppas bara att snön får ligga kvar så han kan få fortsätta var ute.


Igårkväll körde vi igång de första julkurserna. Ingrid hade barngrupper, Therese hade hoppkurs och jag dressyrkurs så de flesta hästarna fick göra ett pass var vilket de mår bra av. Det kommer bli en hel del vilodagar över ju ändå.

Det var någon som frågade mig ifall det gick att anmäla till kurserna fortfarande och det gör det. På hemsidan ligger kurslistor och i de grupper där det är mindre än sju elever finns det oftast plats kvar. Maila till kontoret och gör en förfrågan så sätter vi in i mån av plats. http://www.uppsalaponnyklubb.se/jul11allt.html


Här kommer dagens lucka i kalendern.


 



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards