Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Ulrika Pernler - 18 augusti 2012 21:01

















Hej hörni! Idag på förmiddagen hade vi världens roligaste WE pass. Fast det är ju alltid världens roligaste förstås. Många av de som deltar börjar bli riktigt duktiga och det ska verkligen bli jättekul med den Pay&Ride som vi anordnar den 9 september. Då blir det till att rida en hel teknikbana. Rätt så många är anmälda så här långt. Men än finns det några platser kvar. Så tveka inte utan anmäl innan det blir fullt. Jag ska sätta ihop banorna och lägga ut på hemsidan så ni kan titta vilken bana som passar just er. Passa på att anmäla till träningarna också. www.uppsalaponnyklubb.se 


Nyss satt jag och tittade efter någon kul bild att använda i det här inlägget. Så tänkte jag att jag går väl tillbaka och tittar vad som hände i augusti 2007. Den 29 augusti 2007 skrev jag nämligen det första inlägget och sedan dess har det blivit ettusentrehundrasextio inlägg precis och tretusentrehundrafyrtiofem bilder finns att se. 


Här kommer att plock av bilder från augusti månad. 


I augusti 2007 så käkade Rafael gräs i hagen och verkade rätt så nöjd med det. 

 


Moki rakade benen redan då. Han är en hårig ponny och vi kämpar tappert för att hålla honom fri från de värsta  av sina benbuskage eftersom hans ben inte mår bra av alltför mycket hårväxt. Datumet på bilden är fel eftersom jag aldrig har fattat hur man ställer in datumfunktionen på stallets kamera. 

 


I augusti 2008 åkte personalen till Grönan  för att åka karuseller tills vi blev sjuka. Kul var det tydligen. 

 


Jag skrev ett väldigt intressant inlägg om gröna och röda traktorer. 

 




I augusti 2009 hade stackars Leo tratt på huvudet och tyckte det var rätt så pinsamt och jobbigt. 

 


Jag skrev ett väldigt intressant inlägg om pärlörhängenas betydelse i dressyren. 

 



I augusti 2011 var det en stor ridsportens dag och vi tågade för rättvisa i ridsporten. 

 

Jag skrev ett väldigt intressant inlägg om svett. 

 



I augusti 2011 så sprang Ronaldhino så gott som över fotografen som knäppte en närbild för att ha som bevis i rätten ifall Rolle skulle köra en smitning efteråt. Som tur var kunde vi göra upp i godo. 

 


Och så hade vi världens roligaste städdag! Missade ni den? Var inte ledsna.

Det kommer en alldeles ny chans den 26 augusti och då får alla som vill vara med! Läs mer här! 


   









Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards