Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 4 juli 2008

Det är orättvisst mot taxarna!

Av Ulrika Pernler - 4 juli 2008 18:55

Hej! Idag avslutades ridläger nummer 3 och nu blir det ett uppehåll i lägerverksamheten till vecka 32. Det har varit jättekul att följa barnen under sommarens ridläger så här långt. Personal och sommarjobbare har fått jobba ordentligt för att underhålla ett sextiotal barn. Det har varit dressyr, hoppning, uteritter, tipspromenader, teorilektioner, lekar och uppvisningar. Barnen har ätit mat i stora lass och förmodligen sovit gott när det kommit hem på kvällen.

 

Så har jag en glad nyhet att meddela. Saras bil är hel igen och både bilen och Sara har sett så glada ut hela dagen. För att fira så fick bilen vara den sista stationen i dagens tipspromenad.
På så vis fick alla titta lite extra på bilen samtidigt som de läste frågan.

Verkstadskillen hade fixat en ny kopplingsvajer och så var bilen på banan igen! Ett problem uppstod dock och det var att dragläget på bilen blev helt förändrat vilket i sin tur gjorde att Sara fick åtta motorstopp på vägen hem från verkstaden. Hur många hon fick på väg till stallet i morse ville hon dock inte avslöja.

 

Det kommer att bli ”radioskugga” här på Bloggen ända till nästa lördag. Jag ska nämligen vara ledig och åka bort med familjen till ett ställe där det varken finns dator eller TV. Det ska bli väldigt skönt! Vi ska åka båt dit och det betyder att man kan handla i den fantastiska Taxfreebutiken. Jag tycker det är orättvist att det bara är taxarna som inte är välkomna. Fast å andra sidan har jag aldrig sett några andra hundar där heller.

 

Taxfree är ett magiskt ord. Trots att det i dagens samhälle finns gott om lågprisvaruhus där man kan köpa det mesta till bra mycket lägre priser så kan man bara inte låta bli att handla taxfreevaror. I min familj är det godiset som drar mest. Vissa sorters godis kan man bara handla i Taxfreebutiker.

 

På andra plats kommer krämerna och parfymerna. Jag brukar i och för sig stå över dofterna eftersom jag har ett jobb där man doftar något alldeles extra varenda dag. Dessutom blir jag helt förvirrad när jag står och läser på förpackningarna. ”Scrubcreme,  Daycreme, Nightcreme, Nightmare…

 

Det är Björn som vill kolla in parfymer. Det måste vara något medfött. Han kan gå i timmar bland raderna och lukta på olika sorters parfymer. Sedan klagar han hela kvällen på att han är täppt i näsan. Undrar varför? Förra gången vi var på resa kom jag på ett bra sätt att få honom att snabba sig ur butiken. Jag ställde mig helt enkelt några rader bort och ropade så det hördes i hela Taxfreebutiken: -Björn, nu behöver du inte leta längre. Old Spice står här borta!

 

Trots att jag blir borta en vecka så fortsätter vardagen som vanligt i stallet. Nästa vecka hyrs några hästar ut. Det blir strölektioner och stallet fortsätter att skuras. Uppe på hoppbanan byter domartornet nu skepnad från himmelsblått till vackraste rött för att matcha omgivningarna. Ha det så bra nu och hoppas vi får fortsatt vackert väder!

 

This is Ripley, last survivor of Nostromo, signing of.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards