Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Ulrika Pernler - 6 december 2009 17:14

Hej! Idag arrangerade US höstterminens sista klubbtävling. Sex stycken tävlingar har det varit i hoppning och dressyr.


Idag var det hoppning och jag var och kikade en stund då jag ändå skulle släppa ut och in min häst från hagen.


Jag måste säga att  hästar och ryttare såg både pigga och glada ut. Kanske är det snart dags att dra ner lite på havren... Det borde i alla fall hjälpa mot för glada hästar. För glada ryttare kan man inte få däremot så de får fortsätta med sin havre året ut.


Stort tack till US för att de kämpat så med att få ihop tävlingarna. Tack också till alla ridskoleelever som hjälpt till som funktionärer. Värdefullt är det också många av våra vuxenelever hjälpt till på och vid sidan av banan trots att de (precis) passerat 25-årsstrecket (som är den övre gränsen för att få sitta med i us...).


Så Tack!!!


Igårkväll såg jag en rysare på TV och jag skulle bara vilja ge några tips till er. Om, om, om ni bestämmer er för att vara med i en rysare på TV, undvik då att gå in i skogen på natten, gå ner i källaren när lyset är trasigt eller att öppna dörren när det plingar på kvällen och ni är ensamma hemma medan det blåser och är dimma utanför.


Tänk att de aldrig lär sig!


Här kommer dagens lucka:


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards