Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Ulrika Pernler - 7 december 2009 14:52

Hej! Imorse hade vi personalmöte. Det brukar vi ha på måndagmorgnar ungefär en gång i månaden. Det bästa med mötet är att vi fikar. Att äta en lussebulle istället för frukost är toppen tycker jag!


Jag kan också tänka mig fikabröd av annat slag. En morgon förra veckan fanns det tex wienerbröd som en av våra "TK-tanter" med röd väst lämnat åt oss. Den låg som bomull mest hela dagen sedan!


Det behöver förresten inte  bara vara mjuka bullar och kakor. Hallongrottor, finska pinnar och russinkakor funkar fint för min del!


Men pepparkakor är jag inte speciellt förtjust i. Åtminstone inte sedan degen gräddats. Däremot gillar jag pepparkaksdeg, vem gör inte det?


Dagens möte handlade mycket om jullovet som stundar. Vi har fått väldigt bra med anmälningar till våra julkurser och det är till och med dags att sätta ihop grupper och tider. All sådan info kommer ut på hemsidan alldeles snart. www.uppsalaponnyklubb.se .


En grupp med elever är dock lite svårare att nå då det gäller julkurser och det är våra yngsta barn som precis börjat rida eller som ridit någon eller ett par terminer.


Så nu vill jag slå ett slag för de kurser som vänder sig till denna grupp!

Passa på att gå en kurs under julen. Det är roligt att rida flera dagar i rad. Man hinner lära sig väldigt mycket!


Det finns platser kvar:

21-22 dec Dress/ hopp P1-P4 Sara Hägg har kursen

2-3 jan Dress/hopp P1/ S1 uppåt Sara Hägg har kursen 


Läs mer om julens aktiviteter här: http://www.uppsalaponnyklubb.se/julkurser09.pdf


Nu kommer lucka 7:



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards