Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Ulrika Pernler - 14 maj 2009 11:51

Att gå på "kosläpp" har blivit något av en modenyck. Det annonseras om kosläpp och folk vallfärdar. Fast jag kan väldigt väl förstå det. Få saker gör en så lycklig inombords som att se glada och nöjda djur. Vare sig det är kor eller andra arter.  

Våra hästar har fått börja vänja sig vid att gå på gräs nu inför sommarens dygnet runt bete. Man blir så glad av att se hästarna gå där ute i sommarhagarna och beta förnöjt med huvudet nedstoppat i grönskan. Jag tog lite bilder så ni som sitter på kontoret också kan få er dos av sommar. Var så goda!






Fler bilder av hästarna ute i hagen finns i Pixbox albumet "bete 2009"

adressen dit är http://www.pixbox.se/alb_show_id1061719_page0.html

På förmiddagen idag var Gabbi, jag och vår mamma iväg och hälsade på en mycket kär gammal vän, Picador (och så Lena förstås!). Picador var min (och familjens) allra första egna häst. För ett par veckor sedan fyllde han 25 år!

För en massa år sedan var det en hästkarl som sa till mig: "Den där hästen har en V8-motor han kommer aldrig att bli gammal!" Tänk vad rätt han hade. Picador ser fortfarande oförskämt ung ut. Bara några enstaka gråa hår avslöjar att han har några år på nacken.

Det blev fotografering och morotsätning i vanlig ordning. Picador tog det hela med ro och varvade morötterna med gräs.

vi ses snart igen!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards