Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Ulrika Pernler - 20 april 2010 14:00

Hej! Nu har jag precis lagt ut lite text och bilder från helgens tävlingar. Det hittar ni under nyheter på klubbens hemsida www.uppsalaponnyklubb.se


Följande rader kom på min mail i morse:

För övrigt så börjar man se viss spåtendens på bloggen. När du började skriva om lera och efterlyste former så nog blev det blött och lerigt förra sommaren.
Sedan kom frigoliten, visst det blev vitt och kallt. Senast visades några leriga bilder och det skrevs  isländska ordspråk och vi fick aska nedfallande. Visserligen långsökt men man kanske kan läsa mellan raderna och se sommarens väder som kommer.
 
Äntligen någon som förstår sig på min förmåga för föraningar! I vanliga fall brukar jag bli lätt utskrattad i mina försök att få folk att förstå sig på min klärvoajans.
Ja, kanske skulle man ta en liten slant för att spå framtiden åt folk...
fast det är nog roligare att jobba kvar på ridskolan. jag håller mig till att hobbyspå!
Ni som kan läsa mellan raderna har nog redan märkt mina försök att påverka våren och sommaren med bilder på våren. Jag klämmer in några vårblommor idag med. Om det inte får våren och verksamheten att blomstra så är det ändå fint att se på.
    
Tussilago Farfara eller hästhov så passande!
     
Blåsippor  
och Vitsippor
och så hästar som letar små gröna strån, rullar sig i lera, leker och sjunger en liten vårsång:
         
  
Fler hästbilder finns i ridskolans  Pixbox http://www.pixbox.se/usr_show_id44112_page0_order1.html 

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards