Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Ulrika Pernler - 14 april 2010 21:27

Hej! Bara så att ni inte missar det så vill jag berätta att jag fyller år imorgon. Faktum är att Uffe och Gabbi började sjunga för mig redan under träningen på förmiddagen.


-          Men, jag fyller väl inte år idag, sa jag, eller gör jag det…?


Jag blev osäker. I min ålder som dock fortfarande är tvåsiffrig så är det inte lätt att hålla reda på när det egentligen är ens födelsedag. Jag har funderat på om jag inte likaväl skulle kunna fira födelsedag den första januari precis som hästarna gör. Det skulle vara långt lättare att komma ihåg.


-          Nä, det är imorgon jag fyller år, sa jag bestämt och Gabbi och Uffe tystnade.


Sen blev det ingen mer sång idag. Inte under lektionen i alla fall. Men svettigt blev det i vanlig ordning.


Eftersom jag jobbar imorgon kväll så har jag inte tid att fylla år då. Därför fick vi trots allt fira min födelsedag idag. Det gjordes med ett litet kalas med de närmast sörjande.


En present fick jag också! De sista veckorna har min lilla gröna ”stallbil” luktat en aning dåligt efter den långa vintern. Det har varit mycket grus på golvet blandat med en del halm och jord. Utsidan har inte heller varit alltför vacker.


Men allt det ordnade sig idag! Familjen hade antagligen inspirerats av programmet ”Pimp my car” och fixat till hela bilen.


Björn lämnade in bilen på rengöring över dagen och hämtade den i skinande skick vid fyratiden. Mannen som gjorde jobbet uttryckte sig lite om det hela då Björn kom för avhämtningen.


-          Du Björn, den där bilen… den luktade mycket häst…


Så möttes jag till slut på planen härhemma av en tutande bil och tre glada grabbar däri. Bilen var utsmyckad med flaggor på taket och några schysta luktmojänger i framrutan.


Men det var inte allt…


-          Kom och ställ dig här bakom bilen, sa Björn. Ser du något speciellt?


Jag tittade länge.


-          Fungerar vindrutetorkaren? Frågade jag.

-          - Nä, det gör den inte, sa Björn (dumt av mig!)


Jag tittade och tittade och så såg jag det!

En rad med fina silvriga bokstäver på bakluckan.


ULRIKA


Snyggt!

Därefter några siffror som jag inte förstår mig på. Men det gör inget.


Jag klädde om till stallkläder och körde stolt iväg till stallet med flaggorna vajande på taket och glänsande bokstäver därbak!


  

      

     

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards