Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Ulrika Pernler - 12 maj 2008 20:13

Hej! Vilken underbart solig helg vi har haft och även om det har varit svettigt att rida så är det att föredra framför snö, regn och blåst när man är på tävling.


Nu har jag lagt ut en lite längre redogörelse för helgens tävlingar på hemsidan www.uppsalaponnyklubb.se gå gärna in där och titta hur  duktiga alla ryttare och hästar har varit.


Själv har jag legat lågt hela dagen bokstavligt talat eftersom jag tillbringat den i soffan. Efter helgens bravader beslutade sig tydligen min bacill att vakna till liv igen och jag har levt dagen i feberyra.

Men det var det värt eftersom det var så kul att tävla!


Jag har också äntligen insett hur gudabenådad min sharlakansfeber var egentligen trots lång feber, alla prickar och fruktansvärd klåda.

Jag tappade bland annat allt skinn på händerna vilket gjorde att många års väl inarbetade mockarvalkar försvann.


För tillfället är det skinnet på fötterna som faller av och det ska bli väldigt intressant eftersom mina fötter tillbringat den största delen av de senaste tjugofem åren i ett par ridstövlar. (Ja, nu tror ni väl att jag föddes i ett par ridstövlar, fast jag är något äldre även om det inte syns!)

Jag följer spänt utvecklingen.


Har idag hittat en del nya prickar på magen och tänker att det kanske är dags för ännu en scharlakansfeber. Då skulle jag inte ha något emot att byta skinnet i ansiktet eftersom det verkar ha halkat ned en bit de senaste året. Håll tummarna.


Så ser ni tomten smyga omkring i Jälla nu igen så ta det lugnt. Det är bara jag som återfått min röda färg och irrar omkring i feberyra.

Det kan också hända att ni får se en färgglad fågel med lång svans och något som liknar en rosa elefant fast då är det inte mig ni ska prata med...


Vi ses i stallet!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards