Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Laddade till tusen!

Av Ulrika Pernler - 29 maj 2009 14:18

Halloj! Storhäst laget är laddat till tusen inför helgens dressyrfinal som går i Gimo!


Lola har laddat genom att få en utgjutning på bakknäet efter någon liten dispyt i hagen. Hon är inte halt men ska vila över helgen. Så emilie får stå över denna sista omgång vilket är typiskt då hon lagt massor av jobb på att rida de förvända galoppbågarna med enkla galoppombyten. Det har sett jättebra ut. Men vem vet. De kanske får användning för dem en annan gång.


Winston har efter lite pust och stön lovat att rycka in som fjärdehäst i laget med Gabbi på ryggen.


En av oss lite äldre damer i laget (dock inte jag) har ramlat på platta marken med lite hjälp av en ivrig häst. Hon har fått  en sträckning som heter duga och är just i denna stund hemma och övar på att rida utan att gråta samtidigt. Man kan kanske bita på en träbit under ritten....


Det är inte bra att bli äldre helt enkelt... jag har haft känningar av det själv!


Övriga två ryttare och hästar känner sig vid god vigör. Nåja, nästan. Hästarna har nog klämt i sig lite mycket av det goda gröna gräset och är rätt så uppblåsta för tillfället. Men de lär nog stånka sig runt banan i alla fall.


Akta er bara för nu slår vi ur underläge!


På söndagen är det ponnylagets tur för då rider de sin final i division III på hemmaplan. Jag har inte hört så mycket från dem men antar att de är minst lika laddade som oss hästryttare.


Jag föreslår att ni packar picknickkorgen och kommer till UPK och stöttar våra ryttare och hästar.


Det går naturligtvis utmärkt att göra en instats som funktionär på tävlingen också! Jag vet att det finns några poster där förstärkning skulle vara välkommen!


Dressyrbanan görs i ordning på lördag klockan 12.30 och då är man också välkommen att hugga i.


På hemsidan www.uppsalaponnyklubb.se har jag lagt ut en efterlysning. Vi behöver nämligen sjukvårdare till våra hopptävlingar. Datumen är den 7 juni, 4 juli eller 5 juli. Vi skulle bli så glada om någon sjukvårdsutbildad person i föreningen frivilligt ställer upp och ta något av datumen.


Som sjukvårdare har man hedersplats vid banan och får möjlighet att se hela tävlingen. Jag rekommenderar solhatt och vätska dock. Det skulle inte se något vidare ut om sjukvårdaren fick solsting...


Läs mer om funktionärer på http://www.uppsalaponnyklubb.se/Funktionsbeskrivningar.pdf

Ta kontakt med tävlingssektionen via upk_tavling@telia.com 

Eller ta kontakt med oss instruktörer eller tävlingssektionens medlemmar i stallet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards