Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Ulrika Pernler - 5 september 2009 15:44

Hej! I veckan var jag väldigt, väldigt glad över att ha min ridhjälm på huvudet. Jag hade ridit klart, sadlat av min häst och även tränsat av.  Jag brukar alltid behålla hjälmen på tills jag skött av min häst efter ridpasset.

 

Jag hängde sadeln på hängaren utanför boxen och gick in för att ta av senskydden. Precis när jag böjer mig fram för att nå kardborrebandet så sätter sig en fluga under magen på min häst.

 

Det går fort! Som det gör med hästar när de reagerar. Han slår hårt med bakbenet efter flugan som sitter under magen och hoven träffar mig med full kraft i pannan. Rakt i hjälmen. Pang!

 

Han är en snäll häst, inte dum, han är lugn att sköta om, inte nervös och ändå blir jag träffad av en hov i huvudet eftersom en fluga råkar landa samtidigt som jag böjer mig framåt.

 

Oj, vad glad jag är över ridhjälmen! Jag har lite ont i huvudet resten av dagen. Men nästa dag känner jag inte av någonting. Hade jag inte haft hjälmen kan jag lova att situationen varit en annan!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards