Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Ulrika Pernler - 19 mars 2010 20:19

Hej! Nu är det fredagkväll efter en mycket lång men rolig dag. Ronaldhino fick bli longerad i ridhuset en stund i morse. Han har börjat släppa all sin vinterpäls på en gång och det står ett stort vitt moln omkring honom när han rör på sig. Jag antar att det är som när man klipper en pudel. När håret är borta blir ingenting kvar. Vi får se. Jag tycker ju att han är en liten aningens överviktig men med lite mindre hår blir det kanske perfekt...


Därefter kopplade Gabbi och jag på trailern och stampade gasen i botten mot Segersta för att hämta en häst som Gabbi provridit och gillat skarpt. Dags för veterinärbesiktning nu på förmiddagen.


Jag räknade ut att det är nästan precis 200 dagar sedan Winston försvann. Tiden går så fort.


  

Finaste Winston glömmer vi aldrig!


Med den nya hästen, Louie i trailern åkte vi mot Mälarkliniken där Peter besiktigade honom. Alla leder böjdes igenom och röntgades.

En dryg timme senare kunde vi lasta Louie och åka med honom hem till stallet på UPK. Där fick han ta över Winstons gamla box och bekanta sig med Ronaldhino som är ett helt år äldre och nu måste sköta sig för att bevisa det! Jag ska ta ett snack med honom i morgon.


Eftersom vi ändå pratar "köpa häst" så kan jag släppa en till nyhet. En ny häst till ridskolan är på väg till Uppsala från Danmark. Det är en 5-årig valack som heter Aigle W. Han är naturligtvis brun... 168 cm hög och pappan heter Germus R  och morfar Amethist.

Aigle kommer i början på nästa vecka och han ska då bo i isoleringstallet ett par veckor. Så ni får kika genom fönstret eller på håll i hagen till att börja med.

  


Så blev det fredag kväll och jag hade hopplektion med min fredagsgrupp. De skötte sig jättefint förstås, jag hade inte väntat mig något annat.

Så till sist kvällsfodring. Ungefär 250 kilo hösilage delas ut varje kväll till våra femtio hungriga hästar.


Jag måste säga att hela dagen har varit som en enda lång fredagsmys!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards