Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Ulrika Pernler - 19 oktober 2012 15:49

 


Dag efter dag får jag bekräftat 

vilken roll hästarna spelar i människors liv.

Något som jag egentligen redan vet 

då jag får uppleva det själv varendaste dag. 


-Jag tror Putte känner igen mig. Han såg så glad ut när jag kom!

-Jag har längtat till stallet hela dagen.

-Nu mår jag bra igen, den här veckan har varit så jobbig.

-Det här är en lisa för själen!


Min del i det hela är liten. 

Jag står bara i mitten och styr upp.

Det är hästarna som gör jobbet!

Jag är tacksam att få vara en del i det hela. 


Ibland tänker jag på hur livet skulle varit utan djuren.

Säkert hade jag hittat något annat som fyllde min tid.

Men hade det varit lika värdefullt?


I kväll kommer någon till stallet efter en jobbig dag

och går hem med ny energi och ro i själen.


I stallet står hästarna och tuggar sitt hö 

motionerade, klappade, nöjda och mätta.

Jag släcker lampan för natten och längtar redan till i morgon.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards