Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 september 2008

Av Ulrika Pernler - 11 september 2008 13:48

Hej! Jag är just hemkommen från träningen för Uffe. Ronaldhino har slagit hastighetsrekord ute i hagen de sista dagarna. Någon jordfräs för att förbättra jordmånen i hans hage behövs inte. Han ÄR den levande jordfräsen. Förmiddagens jordfräsande resulterade i en lite spak häst på träningen. Det var riktigt behaglig fart att rida i. Naturligtvis blev jag ändå genomsvettig som vanligt. Nu går eftermiddagen åt till att hämta sig inför kvällens lektioner.

 

Ridskolehästarna har varit pigga den här veckan. Magarna är kanske inte lika tyngda av gräs längre. Hästarna verkar i alla fall tycka att det är kul att vara igång med jobbet som vanligt igen.

 

Nu närmar sig höstens klubbtävlingar. Vi startar med Blåbär och lingontävling den 12 oktober. Datum för höstens klubbtävlingar hittar ni på tävlingssidan och under ”på gång” på www.uppsalaponnyklubb.se . Både ridskoleelever och privata ekipage är välkomna på våra klubbtävlingar.

 

Alla regler finns under ”regler för klubbtävlingar och KM” på tävlingssidan. Se till att vara pålästa.

 

Det kommer att bli lite ändringar i programmen för Skogsbärsdressyren. Jag håller just nu på att rita ner de nya programmen och dessa kommer att läggas ut under tävling, regler och teorimaterial. Vi har tänkt oss att det ska bli några fler och nya program att välja mellan. Håll ögonen öppna! Mer information kommer på hemsidan.



Förhoppningsvis blir det en lång och vacker höst så vi kan utnyttja våra uteridbanor länge till. Men i går trodde jag att vintern hade kommit. Jag hittade snöflingor både inne och ute. Lite tidigt kanske. Det brukar ju komma en sväng med snö i oktober. Men i september?...


När jag till sist tog en sväng in i badrummet så hittade jag svaret på schampoflaskan som är på bilden här nedan. Då och då har Björn handlat Clerasil mjällschampo. Men nu blir jag orolig…

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards