Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Det här tar priset!

Av Ulrika Pernler - 30 april 2012 11:04

Hej! I lördags reds första omgången av division I ponnydressyr och Uppsala Ponnyklubbs/Lurbo Ridklubbs allianslag kom tvåa efter en mycket spännande klass! Otroligt bra jobbat av ryttare och hästar. I laget red Filippa Norrman-Sleo LRK, Maria Vesterberg- O'boy UPK, Lussan Gligel- Molliere UPK och Tova Gustavsson- Duke of Earl UPK. Bakom sig hade de ett strot team av föräldrar och andra samt lagledaren Gabbi.  Grattis! Tävlingsrapporten kommer ut på hemsidan. 


 

Filippa, Mia, Lussan och Tova tog ett traditionsenligt segerskutt efter en rolig dag. 


Ja, vad det gäller tävlingar och priser förresten, vilket jag har diskuterat tidigare så tror jag minsann att vi tävlar i fel sport. 15 åriga sonen som kör racerbil släpar hem dessa gigantiska bucklor helg efter helg och vi börjar få ont om utrymme. Men oj, vad dom glänser och så stora dom är. 


Jag kan ju säga att övriga familjen inte ens så mycket som lyfter på ögonbrynen när jag kommer hem efter en lyckad helg och håller upp mina egna erövringar. Ni ser ju själva. Jag ställde en tändsticksask bredvid för det vet jag att man ska göra när det gäller storleksjämförelser. 


Det enda jag kan trösta mig med är att mina egna bucklor går att stoppa i fickan när man ska rida ärevarv.

Det är ju alltid nåt! Jag kan också trösta mig med att mina egna priser fortfarande efter många decennier av tävlande går att stuva in i något slags prisskåp medan sonen snart får flytta hemifrån för att få plats med sina. Heja Ridsporten!


 


Apropå prisutdelningar och tävlingar så arrrangerade Uppsala Ponnykubb hemmatävling igår. Ponny division III dressyr var det och två fulla klasser med tre kategorier i varje avreds under dagen som dessutom bjöd på fint väder. 

Alla våra ekipage kämpade och red så fint och lagen kom femma och tia i den andra omgången. Några individuella placeringar blev det också!  Mer om detta kommer också i tävlingsrapporten från helgen på vår hemsida www.uppsalaponnyklubb.se .


Vad jag ville komma till var att tacka alla våra funktionärer och framförallt Tävlingskommitten för allt slit och möda de lagt ner inför tävlingen och under tävlingsdagen. Det ligger mycket mer jobb än vad man kan tro inför en tävling och arbetet börjar långt innan själva tävlingsdagen. Att det dessutom var lagtävlan gör ju själva sekretariatsjobbet än mer pressat då det ska ut laglistor och annat. Så stort tack till alla som var med och hjälpte till. Ni gör ett fantastiskt jobb! 


Hoppas ni alla får en fin Valborg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards