Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 13 september 2007

Av Ulrika Pernler - 13 september 2007 20:55

Hej! Det har varit lite körigt idag så därför blir det nattblogg! Nu är ni förstås nyfikna på hur det gick med veterinärbesiktningen. Det var jag som fick springa med hästarna! Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Konditionen är inte längre vad den borde vara och efter ett tag blev benen ganska tunga. Till slut var Peter nöjd ändå och jag kunde vika mig dubbel en stund och försöka få lite nytt syre till lungorna. Whisper, den alldeles förskräckligt söta ponnyn var kärnfrisk. Vi blev jätteglada, så nu är det bara att köra på med hans inskolning. Rocky, "tanthästen" hade däremot några "skavanker" som gjorde att vi inte kommer att köpa honom. Så han får leta vidare efter sitt nya hem. Jag är säker på att han kommer att hitta något som passar för han är en snäll häst.

Efter mitt morgonmaraton i stallskorna med stålhättor så var det dags för Uffe-träning för oss instruktörer. Ronaldhino hade sprungit som ett jehu i hagen hela morgonen så jag var lite osäker på vilket humör han skulle vara på. "Bockahelatimmenhumöret" eller "Jagharsprungitsåjagdörhumöret". Men det visade sig att han sprungit precis lagom mycket så träningen gick jättebra.

Gabbi och jag har ridit för Uffe i en väldans massa år och jag tror en av hemligheterna med att han fortfarande orkar komma hit och försöka lära oss något är att han alltid får kaffe och bullar. Det är Gabbi som köper bullen. Det har hon gjort varje vecka i alla dessa år. Om hon lagt undan pengarna i stället hade hon nog varit rik idag... Nåja, vi kokar kaffet och ställer fram bullarna i god tid innan han kommer. Uffe äter många bullar och dricker en massa kaffe. Utom en gång när han hade ont i magen. Då ville han bara ha hårt bröd utan nåt på. En sak jag undrar över är hur man kan äta så många bullar utan att det syns. Ett mysterium... Mina elever har tur för jag tycker inte om kaffe. Men en liten bulle kanske...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards