Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Ulrika Pernler - 9 mars 2008 11:27

Hej! I denna stund pågår fortfarande ungdomssektionens Blåbär och Lingon tävling. Drygt 65 barn deltar i de två klasserna. Jag är just hemkommen från stallet där jag träffade många glada barn som ville visa sina fina guldmedaljer.

Det är så kul att barnen redan efter att ha ridit tre terminer kan få delta i den här sortens "tävling" som lutar mer åt uppvisning. Det känns nog bra att få åka hem med mamma och pappa efteråt med en fin guldmedalj hängande runt halsen.

Massor av kredits till ungdomssektionen för detta arrangemang!!!


I slutet på veckan anländer en stor häst till vårt stall. Han heter Uniek och är en sjuårig valack på ungefär 165 centimeter i mankhöjd. Uniek kommer att stå cirka tre veckor i vårt isoleringsstall innan han får komma in i lektionsstallet.

Sedan kommer han i vanlig ordning att slussas in i verksamheten.

Om allt fungerar bra så ska han jobba med oss på ridskolan under en lång tid framöver.

Jag sätter in en bild här nedan eftersom jag vet hur nyfikna ni är...


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards