Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Ulrika Pernler - 11 mars 2008 09:58

Hej! Stod som bäst i stallet i morse och gjorde rent i en box när jag hörde den, låten som är på allas läppar. Jag såg hur alla de femtio hästarna spetsade öronen och liksom diggade.


På lördag smäller det. Det är final i den Svenska Melodifestivalen. Christer Sjögren ska framföra sin suveräna låt ”I love Europé”.


Christer Sjögren, vilken artist. Enastående, stark och ”One of his kind”.

Vet ni att Christer har sålt över fyra miljoner plattor bara i Sverige. Jojomen!


Det är en fantastisk text om man lyssnar noga på låten. Christer sjunger på minst fem olika språk. Slå det den som kan.

På ett ställe, det som jag gillar mest, går han ner i en djup barytonstämma. Man ryser och fönstren börjar skallra. En gång kan jag till och med svära på att mina tänder skallrade just i det avsnittet av låten. Vilken otrolig genomslagskraft!


På radioprogrammet ”RIX morgonzoo” har man öppnat en hemsida för alla fans. Där kan man vinna en massa fina priser. Bland annat en rosa T-shirt med text och bild på. Åh, om man hade den…Adressen dit är www.christertillbelgrad.nu Gå in där!

Jag har redan deltagit med min slogan och väntar nu vid brevlådan där mina priser kommer att dimpa ner. Ni kan få ta del av min slogan men ni måste lova att inte kopiera den.


Chrille är en härlig man.
Ingen sjunger såsom han.
I love Chrille, he loves Europe.
Vinner han blir drömmen sann!

Jag har också skickat en länk till alla mina vänner så de kan höra på låten riktigt ofta.

Den får ni här: http://www.youtube.com/watch?v=tWuKdGaN5SE


Nu ska jag gå och sy vidare på min flaggbanderoll så jag har något att vifta med på lördag. Jag säger bara ”We are all like one big family!!!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards