Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Ulrika Pernler - 12 november 2012 17:57

Hej! Idag är det bara tre och en halv vecka kvar till julshowen på ridskolan. Just förberedelserna till Julshowen är något speciellt. Nästan roligare än att få julpynta hemma! Julshowsgruppen består av ett gäng ungdomar från ridskolans verksamhet och de har redan haft möten där de suttit och klurat på årets olika nummer. Det gäller att börja i tid efter som det behöver övas en hel del. Tänk bara året då vi fick se ridskolans ponnyer spela en fotbollsmatch med en gigantisk "fotboll".


Att det är viktigt att öva vet inte minst jag. Ett år bestämde jag och Annso att det skulle visas upp ungersk post, ni vet när någon står med en fot på en häst och den andra foten på en annan. Om det numret ska fungera så måste hästarna kunna gå nära varann. Det kunde våra hästar i några skälvande meter men sen gick det åt pipan... Annso fick erfara hur det är att gå ner spagat utan att vara uppvärmd eller förresten var det noga första gången hon gick ner i spagat någonsin.


Om det blir fotboll, ungersk post eller höjdhoppning i år vet inte jag för julshowsgruppen är så hemlighetsfulla.

Men roligt blir det helt säkert! Och fullt med folk på läktaren också.


Jag ska faktiskt medverka i ett litet nummer jag med. Jag är egentligen överårig men har ju så svårt att hålla mig från rampljuset...



         


     


       

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards