Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Ulrika Pernler - 2 november 2010 14:27

Hej! Nu är det "flodhästsäsong"! Det vill säga hästar+ höst+lera. Det är beundransvärt så mycket engagemang hästarna lägger på att nogsamt rulla varenda kroppsdel i leran och sedan ställa sig upp och se sådär oförskämt nöjda ut... Man försöker trösta sig med att hästarna rullar sig av välmående och det absurda faktum att leran "rengör" genom att hästen gnuggar bort gammal päls och annat som fastnat mellan hårstråna.

En riktig skönhetsinpackning!

  

Vi hästmänniskor klär oss inte i våra bästa ridkläder den här säsongen. Vi tar på oss något gammalt som redan är grått. För vi är luttrade sedan forna säsonger!

Vi borstar och gnor på våra hästar i ett stort dammoln (helst utomhus förstås!). Vartefter blir hästen renare och leran... ja ,den landar på människorna som borstar... Det finns inget glamoröst med det! Bara smuts...


Om inte...


Vissa människor får ju höra både nu och då att de är lika en kändis. Då sträcker dom på sig och går stolta vidare. Vem vill liksom inte vara lik en kändis?


Jag är inte direkt lik nån kändis... Inte i vanliga fall.


Men i lertider borstar jag min häst noga och länge. När jag är klar sträcker jag på mig och går vidare till spegeln i omklädningsrummet. Där står jag en bra  stund och kråmar mig från både höger och vänster.


Jag menar... det är ju inte var dag man är iklädd den snyggaste lermustaschen a la Eroll Flynn! Den klär mig verkligen!


  



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards