Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Ulrika Pernler - 17 november 2010 19:59

Hej! Imorse var det åtta minusgrader och regnet från föregående dagar hade frusit till en snygg isskorpa. Tur att jag gjort färdigt ryggknäckaruppdraget "brodda häst" redan så Rolle kunde spatsera säkert till hagen.


Framåt eftermiddagen fick Rolle istället spatsera in i trailern eftersom jag hade anmält oss till Sigtunas kvällstävlingar i dressyr. Under året som varit har det funnits en hel del "mitt-i-veckan-tävlingar" som vi har kunnat åka till vilket är jättekul!


Ikväll var det en LA:6 som skulle ridas och jag hade en bra känsla med mig eftersom "Rolle-racer" har skött sig bättre och bättre på bortaplan under året. Från att ha betett sig som en virvelvind från det att man lastat ur- sadla i farten- sitta upp i farten- och rida runt på banan med diverse överrraskande konster- så har vi ("jag och mitt team") fått bevittna hur Rolle sakta men säkert lugnat sig på tävlingplatsen. Numer är han en riktig stjärna (med ganska mycket av glimten i ögat förstås...)


Fast idag blev det inget bra... Fel dag liksom.


Jag hade ju tänkt mig nåt sånt här:


      


När Rolle kom in i ridhuset så spände han till. Vet faktiskt inte riktigt för vad.

Så blev det en sån här dag:

          


Efter en öppna, en sluta och en mellantrav som inte kändes nåt vidare så sträckte jag upp handen och bad att få avbryta. Bra beslut! Tyckte domaren och log.

Rolle fick sina klappar på halsen förstås och sedan fick han gå ut från banan.


Jag antar att han tyckte det var lite för mycket så här:

  


Och för mycket så här:

  


Kanske längtade han efter det här:

      

Så var det nog. Inte på humör idag helt enkelt!

Även en häst måste få ha en dålig dag.

Inget konstigt med det.


Vi lastade och åkte hem till boxen med halm och hö och kompisarna som står bredvid. Rolle tog en tugga av höet och nosade på Cludden.


Skönt att vara hemma!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards