Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Ulrika Pernler - 2 december 2010 13:04

  

Hej! Nu gillar ju jag inte att klaga... men...

När man står i ridhuset och har lektion flera timmar i rad så behöver man ha något att dricka då och då. I annat fall händer det att man börjar kraxa värre än vanligt. Speciellt när man går och drar på en envis hosta.

Det är inte bra att hosta när man har mikrofonen på... Eleverna kan få tinnitus, hästarna kan bli rädda eller i värsta fall så blir det snöras från taket.


Med tanke på ovanstående så handlade jag mig en hel platta läsk på ett ställe som hade annonserat i veckan. Vilken fullträff, tänkte jag. Nu klarar man sig ett bra tag! Sedan glömde jag läsken i bakluckan på min bil...


Jag kom på det igen nästa dag. ..


Trots att jag sprang till bilen på trettio sekunder så hade de övriga arton timmarna i bagageluckan fått läsken att frysa rakt igenom. Ni som deltog i fysiklektionerna i skolan vet vad som händer när vätska fryser... Burkarna hade ingen burkform längre. De var liksom runda åt alla håll. Snygga! Men inte så praktiskt...


Haha, skrattade Emelie, nu finns detsäkert ingen kolsyra kvar!

Vad menar hon? tänkte jag. Burkarna var ju fortfarande oöppnade, vart skulle den ha tagit vägen? Jag ställde in de runda burkarna i mitt skåp för att de skulle få tina.


Nästa dag spatserade jag till skåpet för att ta mig en rund burk läsk. Jag öppnade dörren och valde omsorgsfullt en av dem som inte hade exploderat redan. Så öppnade jag kapsylen och förväntade mig att få höra det ljuva kolsyrepyset... Det uteblev... Drickan var odrickbar.


Man kanske skulle ha lyssnat lite mer i skolan...eller så skulle man helt enkelt inte ha glömt dem i bilen.


Nåja, här kommer dagens lucka;


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards