Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Ulrika Pernler - 31 december 2010 13:49

Hej! Idag är det nyårsafton! På nyårsaftonen så skriver många bloggare en årskrönika. Jag känner att min årskrönika skulle bli så lång att jag skulle missa tolvslaget om jag började skriva nu.


Därför vill jag beskriva den kort istället;

Först var det vinter, ordentligt, kallast på många, många år. Vi frös och vattnet frös. Men det var också härligt och fint och hästarna trivdes.

Så kom våren och det blev blött och lerigt som det blir på våren. Strax började det sticka upp lite grönt här och där och innan man visste ordet av så stod man på utebanan och slog efter mygg.

Så kom sommaren och det var härligt och somrigt och lite regn också. Hästarna gick på bete och mådde gott.

Rätt vad det var så kunde man plocka svamp och blåbär och det var då jag förstod att det blivit höst. Man kunde fortfarande slå mygg på banan.

En morgon snöade det. Jag tittade ut och tänkte att jag alldeles nyss varit ute solen hade bränt från en klarblå himmel .

Efter det så fortsatte det snöa och det här blev också den kallaste vintern i mannaminne. Men det var vackert.

Rätt vad det var så satt jag till häst. Jag hade en lila velourdress och tittade upp mot fullsatta läktare. Det var julshow och med det var terminen på ridskolan slut. Jag som tyckte att den just hade börjat.


Det går fort när man har kul!


Det var min årskrönika på fytiofem sekunder. Om ni inte hängde med så kan ni se året i bilder istället. Det tar sex minuter.

Varsågoda och Gott Nytt År:



Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards