Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Ulrika Pernler - 8 december 2010 19:24

Hej! Idag har det varit en sån där "fara-runt-överallt-dag" för mig. Stallet fick jag göra klart innan nio imorse.  När man har en sån där fullbokad dag är det ändå riktigt skönt att få starta upp den med hästarna!


Ronaldhino går bara i tömmar just nu eftersom jag har behandlat en "hårsäcksinflammation" på hans rygg. För att svullnaden ska gå tillbaka får han inte ha sadel på tio dagar och barbacka är inget alternativ för Rolle Racer...


Clandestino vilar också för han har fått en liten sträckning i muskeln i ena bogen och prommeneras i en vecka.


Så igår följde jag med en bekant på provridning inför ett hästköp. Så då fick jag rida för första gången på flera dagar och oj vad ridsugen jag blev. Men jag får tåla mig ett par dagar till.


Iochförsig ska jag öva lite inför julshowen och även om det inte är traditionell ridning så sitter jag ju på en häst... Elelr åtminstone så hoppas jag framförallt på att sitta kvar... men vi får väl se...


Imorgon förmiddag ska Gabbi och jag skjutsa Chili till hans nya stall utanför Knivsta. Jag tänkte ta med kameran och dokumentera färden så ni också får vara med. Chili har alltid varit en av mina favoriter i stallet på grund av hans genomgoda personlighet och det är honom väl förunnat att börja på ett nytt jobb!


Jag är säker på att han kommer att få lika många klappar på Olunda som på UPK!


Här kommer dagens lucka:


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards