Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Ulrika Pernler - 2 oktober 2008 15:19

Hej! igår fick jag ett mail från Skumbananens mormor. Så här började det: ...Annas lilla Skumbanan har varit väldigt törstig en tid...


Jag läste mailet och det visade sig att lilla Skumbananen, eller Bobster som han själv helre ville bli kallad, hade fått en obotlig sjukdom. Så efter ett besök hos veterinären fick lilla Bobster fara till himlen.


...Nu får han väl dra en repa med Pikachu istället för att kuta runt i hjulet, avslutade mormor mailet. Tjosan tänkte jag medan jag såg framför mig hur Bobster försökte hålla jämna steg med hästarna däruppe i Trapalanda.


Nä, jag tror nog att hamstararna har sin egen himmel full utav gurka, genomskinliga plaströr att springa i  och hamsterhjul i alla de utföranden. Som ett tivoli ungefär. Där kan hamstrarna kuta runt både dag och natt medan neonljusen blinkar. När de blir trötta på att springa runt, runt i hjulet så tar de en bit gurka istället.


Det var väl för tur att vi avslutade omröstningen i tid, tänkte jag. Ibland går man på magkänslan. Jag tror nog Skumbananen var mäkta stolt över utmärkelsen sina sista dagar i detta livet.


Jag har skrivit en alldeles egen dikt till honom:


Annas lilla Skumbanan

Blev aldrig så värst levnadsvan

Sjuk och trött blev han en dag

Från superman till supersvag

Ingen gurka, inget hjul

Inget sandbad, inget kul

Så Bobster tog sitt pick och pack

och upp till himlen stack


Nu får ni gå in på http://www.hamsterpaj.net/onlinespel/osorterat/flight_of_the_hamsters.html

och spela hamsterspelet till Bobsters minne!


Jag vill bara göra er uppmärksamma på att jag har lyckats få ihop 426 poäng på en enda hamsteruppskjutning! Eftersom jag räknade med att inte bli trodd så tog jag ett kort av resultatet. Det ser ni här ovan!


Här nedan finns också en trevlig melodi som ni kan lyssna på när ni tänker på Silverdalens Skumbanan.


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards