Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Ulrika Pernler - 15 oktober 2008 13:27

Hej! Efter ett hemskt dygn med diverse olika symptom nedbäddad i soffan och utom medvetande är jag nu tillbaka i livet och på bloggen.  Jag vill börja dagens inlägg med en kontaktannons:


Hej! om Anna Ö eller någon annan läser det här så har vi en Carola som gärna tar skumbanans plats eller om någon annan är sugen på att bli hamsterägare? Carola är en mycket alert och levnadsglad hamster, en riktig trotjänare. men hon kände helt enkelt att personkemin till mattarna Anna och Malin inte riktigt stämde, till vår stora besvikelse. Därför söker Carola nu en ny familj! Intresserad? Ta kontakt med Anna.W i stallet

av Anna och Malin den 13 oktober 2008 kl 20:22 


Om jag inte missminner mig så är Carola en riktig hamsterdiva med bur i bästa lyxutförande med hjul och gångar och rör.  Att hon kräver det hör man ju inte minst på namnet. Jag vill också minnas att Carolas två mattar införskaffade det lilla livet som födelsedagspresent åt en vän vilket sedermera slutade med att de två presentgivarna själva blev hamsterägare… Så kan det gå!


Jag och mina syskon har själva en gång gjort samma misstag med en kattunge vilken vi döpte till Bosse (det visade sig senare att det var en honkatt). På så vis blev familjen med katt vilket min mamma inte uppskattade.  


Så var försiktiga med levande presenter. En ful vas eller en tråkig bok kan man alltid stoppa undan i något skåp. Däremot ska man vara försiktig med att ge vidare misslyckade presenter för rätt som det är råkar man ge tillbaka något till den man fått det av… 


Vidare har vi fått hem en ny stor häst på prov. Hans namn är Viking och han har fått sällskap i isoleringsstallet av ingen mindre än Peperoni.  


Viking och Peperoni har idag kollat runt i hagen och lärt känna varandra. Så långt är allt väl och lilla Peperoni som aldrig agerat lekfarbror förut har funnit sig väl i sin nya roll. 


Viking är en 6-årig valack, ganska hög med sina 167 centimeter i manken, burn förstås men dock utan stjärn, möjligtvis har han några vita strån i pannan. Man vill ju inte bli för tjatig… 


Hur det utvecklar sig med viking får ni följa här på bloggen. Nu väntar några veckors liv på isoleringen med Peperoni och under tiden sköts han om och rids av personalen. Tycker vi att han fungerar bra blir det veterinärbesiktning och inflytt i stora stallet.  


Här nedan får ni se en bild på honom. Sedan kan ni ju alltid titta in genom fönstret i isoleringstallet. Det brukar vara ganska många näsavtryck på rutorna där när vi fått hem nya hästar.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards