Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2008

Snart kommer våren!

Av Ulrika Pernler - 20 oktober 2008 12:57

Hej! Ännu en helg är till ända. Peperoni tar sitt arbete som sällskapshäst och lekfarbror till Viking på största allvar. Han trivs utmärkt i den stora hagen med massor av gräs där han tillbringar dagarna tillsammans med Viking. Vid utsläppet igår sprang de båda hästarna så grästuvorna yrde och lilla Peperoni med den stora magen hade inga problem att hålla jämna steg med sin nya kompis. Livet som riskolehäst känns för tillfället fjärran!

 

Under veckan kommer alla ni som rider på ridskolan att få hem ett brev om anmälan till vårterminen. Om någon trots allt skulle bli utan brev så får ni omgående höra av er till oss så vi får kolla av adressen och kan skicka ett nytt brev. Maila i så fall till upk@telia.com eller ring till kontoret 018 31 71 03, där finns telefonsvarare så man kan alltid lämna ett meddelande.

 

Över julen brukar vi jobba så det brinner i knutarna för att hinna pussla ihop alla grupper till vårterminen. Det är få veckor och därmed kort om tid att få ihop pusslet. Därför är vi så tacksamma om vi får in era önskemål om ändringar av tider och dylikt så snart som möjligt men senast den 30 november. Lämna dessa önskemål via vår mail upk@telia.com eller på telefon 018 31 71 03 så hamnar de på rätt ställe. (Vänligen inte muntligen till din instruktör, det är så lätt att tappa bort i alla andra tankar.)

 

Klubbtävlingarna har kommit igång. Blåbär- och Lingon hoppningen var först ut förra helgen och nästa helg är det Skogsbären som rider sina dressyrprogram. Sedan kommer klubbhoppningar och klubbdressyrer. Alla privatryttare är förstås också välkomna! För den som vill öva sig i konsten att vara tävlingsfunktionär är detta ett ypperligt tillfälle att komma och göra prao!

 

Klubbmästerskapen rids den 9 november. Det blir dressyr på förmiddagen och efter det hoppning. Dressyren rids i LB:1, LA;1 eller MSVB:1 och hoppningen i LC, LB eller LA.

 

Alla regler för klubbtävlingar och KM ligger på vår hemsida www.uppsalaponnyklubb.se .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Pernler - 12 juni 2016 19:17


     I morse bar det av till Lovisedal för att döma och för vilken gång i ordningen jag körde vägen dit har jag ingen aning om. Lovisedal och Rotbrunna är annars de två ledande destinationerna för min del när det gäller vilsekörningar.    Jag...

Av Ulrika Pernler - 9 januari 2016 17:25


Den här vintern är en kvarkavinter. Jag vet inte om vädret och fukten bidragit till att Kvarkan stortrivs eller om det bara är ett Kvarkaår. Hur som helst så poppar det upp rapporter om misstänkt och konstaterad Kvarka dagligen just nu och är det någ...

Av Ulrika Pernler - 11 november 2015 18:33


    Eller ja, en gång var träningen visserligen allt annat än en höjdpunkt för mig. Det kom en välrenommerad tränare till vår anläggning och jag hade klätt upp mig lite extra. Det kan ju vara svårt att tro att det går. Men jo då jag hade ekipera...

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2015 18:55


När jag var liten hästtjej så fanns det i stallarna där man vistades en och annan ”hästkarl” som jag var livrädd för eftersom minsta felsteg ledde till en omedelbar åthutning. Samtidigt ville jag gärna finnas i deras närhet eftersom jag t...

Av Ulrika Pernler - 30 augusti 2015 21:11


    Om man vill ha en egen häst så är det en bra idé att lägga undan pengar då och då när man har några över. Om man i slutänden har haft lite pengar över tillräckligt många gånger så kan det hända att drömmen slår in.   Jag var väldigt spar...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards