Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Ulrika Pernler - 20 oktober 2009 14:01

Hej! Det är höst. Höst innebär att man får ta med i beräkningen att skötseln av hästen tar minst tre gånger så lång tid på grund av hästarnas dagliga lerbad.

Hästarna finner någon slags dragningskraft i leran. Som att de bara måste få ligga på rygg i en pöl och vältra sig gång efter annan.


Jag har en häst med en osedvanligt vacker svans!

Det kräver sin kvinna att sköta om den.

På hösten flätar jag svansen noggrant varje morgon innan jag släpper min häst i hagen.

Flätar och rullar upp svansen i fina kringlor.


  

Sedan leder jag hästen till hagen och släpper honom.

Han spurtar iväg längs staketet och leran sprutar högt upp i luften.

Vid den bästa platsen i hagen sjunker han ner och landar med en nöjd suck i leran.

Han rullar sig.

Jag står vid grinden med armarna efter sidan och ser.


  


Jag ser...

att idag har jag glömt fläta svansen...

För det får man betala dyrt...


  


Bara att greppa schampoflaskan!


Ett glädjeämne finns dock denna leriga dag!

Äpplet är färdigt! Dags att skörda.

  

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards