Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Ulrika Pernler - 8 oktober 2010 22:26

Hej! Idag var nog den första dagen på hela hösten som hästarna verkligen lyckats skita ner sig ordentligt. På det hela taget har det varit en väldigt enkel höst så här långt ur den synvinkeln. Gräset har varit gott och hästarna har tänkt mer på att beta än på att rulla sig.


Tills idag!


Den ena lerhögen efter den andra gjorde entré i stalldörren när det var dags att komma in. Nöjda hästar med spetsade öron och lerinpackning från topp till tå.


De har börjat fälla också. Jag tror det lockar lite extra att rulla sig då.


Mina dressyrelever stod utanför stallet och borstade och jobbade för att få sina hästar i skick till lektionen mitt på dan idag. Hästarna bara myste!


På kvällen var det hopplektion med min S10. De skötte sig fint och var duktiga som de brukar. Trots att de brukar se fram emot hopplektionerna lite extra så var inte det dagens enda höjdpunkt.


Det var det sadelkammaren som var!


Vår nya sadelkammare står klar och ikväll hade gruppen bestämt sig för att det skulle bli invigningsfest! De samlades alla därinne, höll tal och firade högtidligt! Jag fick smita ett par minuter från min sena dressyrlektion för att delta vid själva invingningsceremonin. Det var stämningsfullt!


Fotografering skedde naturligtvis...


Åh, vad fint det blev, sa gruppen! Men lite liggande vit panel på väggarna hade inte varit fel... så skrattade de och firade vidare. Jag gick in i ridhuset för att fortsätta med dagens sista  lektion.


Ute var det mörkt och höst och i hagen väntade leran på att hästarna skulle komma dit igen.

        

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards