Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Ulrika Pernler - 15 oktober 2010 13:55

  

Hej! Strålande vackert väder imorse. Vinden eller stormen hade avtagit och jag ledde glatt ut Cludden på stallplanen för ett härligt utepass i tömmar. Vi stegade med raska steg (iallafall han) upp till utebanan bara för att upptäcka att underlaget var fruset...


Det var bara att lomma in i ridhuset istället.


Jag antar att solen kommer att tina upp underlagen utomhus ett tag till och att det går bara fint att vara utomhus frampå dagen. Så länge det är snöfritt så brukar det vara så skönt att var ute och jobba sin häst långt fram i november och ibland in i december.


Cludden gjorde ett fint pass i tömmar inomhus istället. Nästan hela tiden. Rätt vad det var kom Gabbi upp på läktaren och jag skulle visa henne litegrand hur duktig han har blivit.


Vi gjorde några fina övergångar mellan skritt och trav och några mindre och större volter. Så skulle jag visa hur bra galoppfattningarna har blivit. Då tog det fart... Cludden laddade ur ordentligt och visade hela udnersidan på magen för mig och hela bakdelen för Gabbi. Sedan krummade han ordentligt för att visa sin spänst.


Det är väl typiskt. Så länge man är ensam så kan man piffa och puffa bäst man vill runt spåret. Så när man ska visa nåt så visar man nåt annat.

Gabbi såg rätt så impad ut ändå tycker jag.


Bard springer runt i sin blåa luva för att inte killa och klia på sina stygn som han fick i pannan häromdagen. Mitt i huvudet har han sitt drenage. En slang där sårvätska ska kunna rinna ut. Imorgon ska drenaget tas ur och om ytterligare några dagar ska stygnen tas bort.


Jag gillar att ta bort stygn!


Bard är pigg och såret som sitter precis under pannluggen kommer inte att synas ett dugg när det läkt. Han kommer att vara precis lika snygg som alltid. Om inte snyggare. Jag menar han är ju tjugoett år, snart tjugotvå. Så en liten uppsträckning i huden kan ju inte var fel. Man blir nästan avundsjuk...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards