Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Ulrika Pernler - 10 november 2011 15:18

6407… är antalet fotografier från vår verksamhet som ligger i fotoalbumet på vår hemsida. Bilder från tävlingar, träningar, ridskola och us-aktiviteter som ni medlemmar själva skickat till mig. Den server som jag använt för att visa bilderna heter Pixbox. För en vecka sedan kom ett meddelande om att servern lägger ner den sista november…


Så nu hämtar jag 6407 bilder från albumen och lägger ut på en ny server. 6407 är många… och det lär ta ett par (…) dagar till.


Vad är det man hittar där i albumet då? Ja, förstås en massa roligheter. Här kommer några smakprover.


På träningslägret 2006 var det visst en brokig skara deltagare. De flesta känner jag igen men de här två…?

   


2007 var dessa små tjejer på ridläger. Nu sitter de i ungdomssektionen och är stallvärdinnor och är inte så små längre. Fast fortfarande lika söta förstås.

     


Instruktörerna åkte på sin traditionella Gröna Lund tripp i augusti 2007. Den som åker mest och mår mest illa vinner är mottot. Detta var året då Sara äntligen hade vuxit över 1.30 gränsen och fick följa med i Berg och Dalbanan!

         


2007 var tävlingsåret då Sandra och Calippo avslutade sin tävlingskarriär på grund av att Sandra föll för åldersstrecket, Matilda och Tiffy vann klubbmästerskapet och själv gjorde jag ett bejublat framträdande på julshowen.

       


2008 var året då Carina bar röd väst och Sara och Figaro vann KM.

 

 



2008 åkte personalen på ridresa… eller om det var Gröna Lund. Ja, så var de nog. Man mår inte illa av ridresor.

     


Hästarna fick sitt traditionella julpynt och jag fick stå över mitt framträdande eftersom jag tappat rösten. Sara läste min fantastiska juldikt i stället.

   


Frossarkvällen 2009 gick till historien som den i särklass största frossarfesten någonsin.

   


UPK-arna var flitiga på tävlingsbanorna och det regnade en gnutta på sommaren.

     


Shrek besökte oss på julshowen 2009 och själv gjorde jag ett bejublat framträdande i gott sällskap.

     


Det är väl ungefär så långt jag hunnit i detta nu. Mer ska komma. Bland annat Emilie och Linnea på tävlingsbanan och den bejublade julshowen 2010. Succé naturligtvis.

       


6407 minnen!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards