Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 1 november 2007

Av Ulrika Pernler - 1 november 2007 14:44

Hej! Torsdag = träning för Uffe. Rena ridbyxor på och nytt schabrak så kan det inte gå fel. Det är alltid mycket att göra i stallet på morgonen så Gabbi och jag brukar ha lite svårt att komma upp på hästarna i tid. Men idag hade vi verkligen gjort allt för att hinna rida fram ordentligt.

Då stod dom där! Två timmar för tidigt. Danskarna!!! I shorts till råga på allt. Hösten måste komma sent i Danmark.

-Hej är ni redan här, sa Gabbi. Bara att lägga ifrån sig hjälmen och gå för att lasta ur den nya hästen som anlänt. Spännande förstås.

Isoleringsstallet stod i ordning gjort och med en skvätt havre i krubban och ett lass hö på golvet så sa den nya hästen inte nej till att stiga på i sitt nya hem.

Han var jättefin! En brun halvblodsvalack med ganska mycket fullblodsinslag. Fin exteriör med snyggt ansatt hals och lång manke och lagom kort rygg. Fyra år och snart på det femte.

Pappan heter Nimroy B (e.Nimmerdor) och mamman Ladalca (e.Le Matin).

Hästen själv är förstås namnlös. Vi har spånat på namn några dagar men inte kommit fram till det slutliga. Ni vet ju sen förr hur det blir när många viljor ska besluta. Några var inne på Disneyfigurer men det passar sig inte på en sån stilig häst. Så har vi ju Anna med Sylvester, fast hon har legat lite lågt den här gången. Vi har kört kryddtema på en del av våra hästar och namnet Muskot dök upp. Perfekt! Därför har jag använt det som överskrift på bloggen idag. Blir namnet befäst bland er elever så blir det svårt att byta sen. Smart drag!

Muskot själv står nu i isoleringsstallet ett par veckor tillsammans med Pedro B som bett om lite semester. Där har dom det bra.

Hur gick det med träningen sen då? Jo vi kom upp på hästarna sent som vanligt. Tjugo minuter senare var jag så utmattad att jag inte trodde det var sant när jag såg på klockan. Dessutom var dragkedjan sönder i mina byxor. Så jag red hela passet med gylfen nere. Det måste ha givit ett profsigt intryck!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards