Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 10 november 2007

Av Ulrika Pernler - 10 november 2007 19:03

Hej! I morse försov jag mig. Vi hade stalltjänst och jag vaknade 06.30 av att telefonen ringde. -Har du försovit dig? hörde jag en välbekant röst säga. Ingen idé att försöka ljuga eller komma på svepskäl så jag erkände direkt.

Hittade väckarklockan väl inbäddad under en ljuddämpande huvudkudde. Hade inget minne av att den ringt.

Jag måste till mitt försvar säga att jag just nu befinner mig i ett mycket tröttsamt skov av sjukdom vilket gör mig omänskligt uttröttad.

Det här är inte den första gången...

Någon gång förra vintern var jag också som en vandrande zombie. Det var stalltjänst och jag ställde klockan ordentligt som jag alltid gör. Den här morgonen steg jag upp när klockan ljöd sin underbara signal, klädde på mig, åt en banan och tittade på klockan.

Tidig! Konstaterade jag och beslutade mig för att sätta mig en stund i soffan. Iförd ytterkläder, tjock mössa, vantar och skor satte jag mig skönt tillbakalutad... och somnade...

Så ringde Gabbi. -Har du försovit dig? Jag hittade inga skäl att ljuga utan erkände direkt. Skönt att vara färdig och bara kliva ut i den underbart kyliga natten.

Det underligaste av allt det här är att om någon skulle be mig att ge en beskrivning av mig själv så skulle ordet "morgonpigg" vara ett av de första orden jag kom att tänka på. Något stämmer dåligt...

Så något helt annat. Sandra! Det var ett misstag att berätta att du ramlade som en fura när du steg av bussen idag. Det finns inga tveksamheter. Detta ska in på avfallarlistan.

Jag har tilldelat dig en halv poäng för att du föll av bussen. Varsågod!

Dessutom får du stilpoäng för att ha tillverkat årets andra snöängel. Grattis!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards