Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Ulrika Pernler - 1 november 2008 18:09

Hej! Igårkväll stukade jag både min högra AJ-båge och min själ. Jag skulle kvällsfodra efter min sista lektion. I vanliga fall så har jag gott om hjälp från mina och Hannas elever. Men igår var det förstås höstlov och rätt så tomt i stallet.


Ute snöade det och den redan decimeterdjupa leran var hal som såpa. Hövagnen var lastad med sedvanliga 350 kilo hösilage. Jag är i tron stark som en oxe och reflekterade inte alls över att det skulle kunna vara tungt att dra kärran.


Det var det!


Jag körde fast utanför dörren och kärran med allt hö satt som berget. Envis som jag är så tänkte jag inte ge upp i första laget. Jag slet och drog tills jag kände blodsmak i munnen.


-Nu är det sista chansen, tänkte jag då jag kände att jag snart tömt ur alla mina krafter. Jag tog tag i handtaget och drog till för allt jag hade. En sekund senare flög jag genom luften in i stallet. Jag hade tappat taget om kärran som stod kvar utanför.


I nästa sekund landade jag hårt på betonggolvet med AJ-bågen som första kontakt. Sedan kom resten av min graciösa kropp och brakade ner i cementen med ett dovt uff.


Åh ,vad ont det gjorde! Jag skriver inte ned orden som jag tänkte... När jag fick luft igen var det bara att traska iväg och försöka hitta någon som kunde hjälpa mig att få kärran över tröskeln.


Idag är min AJ-båge blå och min själ är stukad eftersom jag alltid trott att jag är superstark...


Om en liten stund är det dags för kvällens fodring. Jag v s  hökärran! Gissa om jag är sugen på revansh!!!


I ett mail angående Stampe och kaniner i allmänhet så fick jag tipset att se på filnmen "Den långa flykten" som just nu går på en av TV:s filmkanaler. Jag kan bara säga att det är en av mina favoritfilmer. Jag har sett filmen massor av gånger och läst boken på både Svenska och Engelska.


Jag har försökt visa filmen för mina barn ocskå men dom tycker den är tråkig. Dagens barn är alldeles för bortskämda med tecknad film. "Det var bättre förr".


I slutet på filmen dör Femmans storebror Hassel  storslaget till väldigt bra filmmusik. Då kan man passa på att släppa fram tårarna. Här nedanför kan ni lyssna på den bästa låten i hela filmen.


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards