Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 14 november 2008

Av Ulrika Pernler - 14 november 2008 14:03

Hej! Jag vill bara meddela mina elever 17.30 att ikväll blir det vikarie. Denna fredag är nämligen den Stora disputationsdagen. Det är inte jag som ska disputera även om jag är bra på att reda ut dispyter. Det är vår veterinär Peter som är personen i navet denna dag.

 

Gabbi skickade över hans avhandling på min mail. Det var en väldans massa han hade skrivit och pappershögen blev så stor att jag kan använda den under huvudänden på min säng nästa gång jag blir förkyld. Naturligtvis var allt skrivet på engelska…

 

Att det handlar om färstingburna sjukdomar har jag kunnat lista ut i alla fall. Gabbi ringde och sa att jag gjorde bäst i att läsa på. ’

 

-          Man vet ju aldrig vem man får sitta bredvid på middagen, sa hon, och i nästa andetag fortsatte hon, Du får säkert sitta bredvid någon som pratar engelska!

 

Jag slängde på luren och sprang in i sovrummet för att plocka fram pappershögen från huvudänden på sängen. Efter en stunds bläddrande insåg jag att det skulle behövas minst ett år för att sätta sig in i avhandlingen eller för att ens översätta den första sidan.

 

Har jag tur får jag sitta bredvid någons gamla döva mormor, tänkte jag tyst för mig själv.

 

Lite senare åkte jag till stallet för att ha min dressyrgrupp. Gabbi satt på kontoret och läste i sin pappershög.

 

-Förstår du vad allt handlar om? Frågade jag lite ledande medan jag tittade henne över axeln.

Vad får jag se? Gabbi sitter och läser i en bunt papper på Svenska.

 

-Har du avhandlingen på svenska?

 

Snacka om att ha blivit förd bakom ljuset. På det här sättet dog mitt sista hopp om att åtminstone få vara lika oförstående som Gabbi ut. Nu skulle hon bara bli näst sämst och jag sämst.

 

Tydligen gick det att översätta dokumentet innan man skrev ut det…

 

Nåja, efter att ha övat dagligen på discodansen från videon här på bloggen så kommer jag att dansa bäst av alla på hela slottet!

 

Jag tänkte ha mina vita utsvängda byxor under klänningen med benen upprullade och när John Travolta drar igång så rullar jag bara ned benen och släpper loss. Vänta ni bara!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards