Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 10 november 2008

Av Ulrika Pernler - 10 november 2008 13:35

Hej! Ibland sker världsomvälvande händelser. Marken man står på börjar gunga och ingenting blir sig någonsin likt igen.

 

Året var 1992. Ulf Lind fick i uppdrag att komma till Uppsala Ponnyklubb på torsdagar klockan tio för att försöka banka lite vett i instruktörerna där.

 

Så skedde också. På torsdagen stod han där! Ibland i blankpolerade stövlar. Ibland i lite mindre polerade stövlar. En gång stod han förvisso inte där eftersom han hade försovit sig… (Det var då vi köpte en väckarklocka och räckte över under högtidliga former) Och en gång hade han skäggstubb… De sista åren har han suttit på en stol på grund av lite olika krämpor, men vi är lika rädda ändå.

 

Kaffe och bulle har alltid stått på sargkanten för att blidka Uffe i händelse av att vi inte skött oss så bra. Jag måste säga att det har funkat!

 

Uffe har alltid haft en renodlad känsla för hur han ska kunna hjälpa en på bästa sätt med sin ridning. Han har också sagt många väldigt kloka saker under åren eller vad sägs om:

 

-         Jag bryr mig inte om ifall hästen så skulle slänga sig på rygg. Du ska ändå sitta kvar mitt i sadeln!

-         Hur tror du hästen ska kunna fatta rätt galopp när du ligger på hästhalsen?

-         Låt det yttre sittbenet samverka genom spinalus och via kroppspulsådern ner i vänster lillfinger för att få ut den bästa samlingen precis när du är i den andra åttondelen av den första halvan på den tredje volten.

 

Torsdag klockan tio är så inbakat i min ryggmärg att jag aldrig skulle missa tiden.

 

Så händer det! Gabbi får ett samtal från Uffe. Han vill byta dag!

–        Skulle det kanske gå bra med onsdagar istället? Säger han som om det vore det enklaste i världen.

 

Gabbi ringer runt till alla inblandade och samtliga säger att det går så bra så jag känner mig tvungen att sälla mig till massan. I dimman hör jag mig själv säga ja, det går väl bra och i samma sekund har världsordningen rubbats.

 

Femton år av torsdagar klockan tio ska nu bli onsdagar klockan tio och jag har en klump i magen. En ny era tar sin början och det behöver inte vara dåligt. Det känns stort!


Har ni tränat på Discodansen än? Jag hittade en version med lite bättre muski på. Varsågoda!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards