Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Ulrika Pernler - 7 oktober 2007 19:18

Hej! Ikväll fick jag ett mail från Emilie som varit på tävling med vår nestor Sorbits. Hoptävling dessutom! Sorbits har varit väldigt blyg hela sitt liv och inte varit ute på så mycket spektakel. Han trivs bäst på lektion där man kan följa någon annan i svansen. Han gästspelade i och för sig på hoppbanorna ett par gånger för en sådär tio år sedan med Elin i sadeln om jag inte minns fel.

Men så träffade han Emilie och kärlek uppstod. Efter en del mindre tävlingar på hemmaplan så har de alltså nu vågat sig iväg. Ärentuna var platsen och Sorbits gjorde succé.

Jag var med när de lastade i morse och kan intyga att Sorbits tog ett ljudligt farväl av sitt trygga stall härhemma innan han traskade in i transporten som om det var något han gör både nu och då.Mer om det kan ni läsa under nyheter.

Ponnyerna har varit på tävling i Håbo. Dressyr division två. Hur det gick har jag ingen aning om. Jag fick visserligen ett väldigt kort referat från framridningsklassen där det såg ut att gå väldigt bra för "oss.". Jag får väl veta mer imorgon, är så nyfiken av mig.

Själv har jag grillat trehundra hamburgare på rörken. Motortävling! Förutom att jag luktar inpyrd rök så kommer jag nog att lida av rejäla öronsusningar ett par dagar framöver. Hästsport är tyst och skön.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards