Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 23 oktober 2007

Av Ulrika Pernler - 23 oktober 2007 10:39

Hej! Björn, min sambo, har bestämt sig för att bli rik. Vill man blir rik ska man spela på travet. Ska man spela på travet måste man kunna något om hästarna som springer och kuskarna som kör.

Det kan inte Björn! Därför har han anlitat ett proffs. En kille med ett aningen mysko namn, som jag inte skriver ut här, har erbjudit Björn och flera andra att köpa in sig i hans spelsystem.

Som tur är så är Björn ganska (läs väldigt) snål med pengar så han lägger bara femtio kronor per vecka.

I alla fall, en dag för någon månad sen så kom han hem och berättade att han spelat på travet med den här mysko proffskillen och några andra. Jag frågade litet undrande vad det här proffset hette i efternamn. Men det visste ingen förstås. Det var inte utan att man direkt fick känslan av att inte någon heller skulle veta var han befann sig den dagen det blev storkovan på travet...

Nåja, jag hade ingen anledning att oroa mig för den första veckan fick de bara två rätt på V75:an. Den andra veckan steg det till tre rätt... Vilket proffs, gick jag och gruffade.

-Du kanske ska köpa en "Harry Boy" i stället, sa jag en dag. Men nej då en vecka till skulle han prova. Den veckan fick de två rätt...

Så kom helgen som var. Björn skuttade runt i huset på lätta ben. FEM rätt! Lyckan var gjord. Utdelningen var på ungefär 562 kronor. Efter lite  dividerande och tänkande så kom han fram till att det skulle bli i runda slängar SEX KRONOR till var och en. (Ni läste rätt!!!)

Dags att ringa till "Proffset" och kontrollera var man kunde hämta ut sin andel av vinsten.

Björn lyfte på luren och slog numret. Några tut i luren och sedan hörde han en röst som sa: -Numret har ingen abbonent...

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards