Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Ulrika Pernler - 11 oktober 2007 13:12

Hej! Idag är en ny dag. Det har kommit fina bilder och ord till Ladys och Mysaks gemensamma sida. Det är inte utan att man blir tårögd. Fortsätt att skriva!

När jag läste klotterplanket i morse hajade jag till. Min mamma hade skrivit ett inlägg! Jag läste det flera gånger men insåg att det måste vara hon eftersom det fanns avslöjanden där som bara vi känner till.

Det ena gällde hönätet i transporthjulet. Mamma skulle följa med mig och Gabbi på tävling och hade fyllt hönätet (snällt!!!). Så bad Gabbi henne att köra fram bil och trailer en bit för att de stod lite tokigt till. Så det gjorde hon (snällt!!!).

Det var bara det att hon lagt det fyllda hönätet mellan bilen och trailern och sedan körde hon över det så hela nätet snurrade in sig i ena bakhjulet. Minst hundra varv (inte meningen!!!).

Så vi fick ligga på marken (det var vår och blött...) och klippa och skära en lång stund innan det kom loss (Det satt hårt!!!). Vi vet att det inte var meningen, mamma.

Sen var det det där andra med Sorbits. Han och mamma är kompanjoner sen många år tillbaka och kämpar ofta tillsammans på lektion på måndagar. En gång glömde Sorbits vem det var som satt på ryggen och tog ett språng åt sidan och lite bakåt så mamma trillade av (bara otur!!!).

Dessutom hade hon foten kvar i stigbygeln (inte bra!!!). Men sorbits han bara stod still och vände på huvudet och såg ut som han sa; -Man ska alltid ta ur fötterna ur stigbyglarna innan man hoppar av! Vad gör du därnere förresten? (Sånt händer!!!)

Gabbi, jag och min bror hade riktigt flyt när vi blev tilldelade våra föräldrar. Förutom några mindre fadäser då och då så fungerar de jättebra!

Mamma, jag hade aldrig avslöjat de här sakerna om dig utan din tillåtelse!

Till båda: Tack för att ni alltid finns där i ur och skur!

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards