Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Ulrika Pernler - 19 oktober 2007 14:21

Hej! Ikväll är det uttagning till Riksmästerskapen i Dressyr för lektionshästar. Vi skickar en ryttare på ponny det är Sara Hägg på Pedro, och en ryttare på häst det är Sara Wångmar på Kalle. Vi håller tummarna för dem under kvällen! Det ska tydligen vara en "Sara" i år.

Idag har vi även en gästbloggare! Det är naturligtvis (se namnet) Sara Husén som varit ute på äventyr.

Hej där alla glada hästmänniskor!

Tänkte bara berätta att jag fick skäll av mina elever igår… Det hela började i fredags eftermiddag när min bil bestämde sig för att inte starta! Det är inte första gången den kommer på såna tankar och jag börjar ge upp hoppet om att det skulle vara den sista. Så för tillfället är jag en billös instruktör som gladeligen åker buss till stallet. Det blir många busskvitton i plånboken när man som jag är i stallet nästan varje dag… Problemet igår kväll var bara det att klockan hade passerat 19 när jag begav mig iväg på 886:ans buss med destination Jälla (och sedan gångväg till UPK) Vid den här tiden på året är det mörkt ute vid sju på kvällen, mycket mörkt… Men ovan bussresenär som jag är glömde jag helt bort att ta på mig reflexerna! Det blev en ganska läskig promenad från bussen till stallet där jag hoppades att inga bilar skulle komma just då… Men se det gjorde det! Flera stycken dessutom. Och i varje bil satt någon av mina vuxna elever… Jag vet ju själv hur läskigt det är som bilförare att passera en gående eller en cyklist utan reflexer så hade en ganska bra aning om vad de skulle säga vid uppropet! Fast de var ändå snällare i sitt skäll än vad jag trodde att de skulle vara – kändes mest som när mamma kommer på en med att göra något man inte får… Så tänk på det alla när ni rör er till och från stallet i mörkret – på med reflexerna och gå på rätt sida av vägen så minskar vi alla risken att något tråkigt ska hända.

Dessutom är det lättare att vinka in bussen när man ska hem om man har en reflex på sig! För det fick jag också lära mig – utan reflex åker bussen gladeligen förbi utan att se dig… Det är kallt att stå och vänta i 1h på nästa buss! Men det är en annan historia…


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards