Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Ulrika Pernler - 4 december 2013 13:48

Hej! Undrar om det kommer någon snö de närmsta dagarna som det är sagt. Jag läste löpsedeln om snö på en kvällstidning redan i måndags och på kvällen så klädde jag på mig för Ryssvinter och var nära att dö av värmeslag innan jag  var klar med mina lektioner. Så nu väntar jag nog med de värsta kläderna tills snön verkligen ligger på marken. 


Så här såg det i alla fall ut förra december.

 

och så här nåt år innan dess.

 

Och så här såg det ut nåt  år innan det... ungarna satt bak i bilen och tyckte det var jätteskoj och själv tyckte jag att det var så är... Morfar fick komma med traktorn. 

 


I stallet är det uppladdning inför julshowen. Ungdomssektionen övar nästan varje kväll och har ockuperat cafeterian där de fikar och planerar. När alla elever gått hem så smygövar dom i ridhuset. 


Hästarna är fortfarande oförskämt pigga. Man kan ju tycka att de ska vara lite tröttare så här i slutet på terminen så att de liksom förtjänar sin vintervila. Men det verkar vara precis tvärt om. Som sagt har jag hört om pigga hästar lite varstanns så det är väl som det ska i år. Dessutom är gör det gott i hjärtat när hästar visar att de mår bra! Gabbis snart tjugoåriga halvblodsvalack visade konster högt över marken i lina häromdagen. Det är spänst i gubben! 


Idag har det blivit dags för lucka 4 i julkalendern. Det handlar om sadlar. Så ett viktigt ämne! 





Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards