Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Ulrika Pernler - 11 december 2013 15:46

   

Hej! Idag har det varit en dag utan hästar för mig. Men med väldigt mycket hästsnack.


Vi avsatte hela onsdagen för att gå igenom föreningens och ridskolans olika dokument. Förr i tiden så fanns möjligtvis föreningens stadgar att läsa vid årsmötet och man visste att man skulle vara  snälla mot varandra i stallet. Idag ska föreningarna ha ledstjärnor, policy, visioner och värdegrunder. Rätt så tunga ord men enklare sagt en massa sunt förnuft nedskrivet på papper. Jag måste erkänna att jag tycker det kan vara svårt att hålla isär dessa begrepp och mycket går liksom in i varandra. Mitt i alltihop gäller det också att verkligen sortera ut vad som är viktigt så man inte skriver alldeles för mycket.


Vi har ju redan en hel del material utlagt på vår hemsida och vi gjorde rätt så mycket av detta jobb vid vår konferens på Sparrreholm tigare i år. Idag blev det en kortare resa. Närmare bestämt till konferensrummet på Upplands Ridsportförbund här i Uppsala. Vi är helt enkelt tvugna att "gömma" oss lite för att få såna här saker gjorda. Ridskolan sjuder alltid av liv och det är svårt att sitta ner längre än några minuter i taget. Men det är väl precis så det ska vara på en ridskola! 


Det var Erica, Therese, Gabbi och jag som satte oss runt bordet. Så spred vi ut alla våra papper och började sammanställa, fundera och snickra på nya dokument. Från klockan åtta till klockan tre satt vi. En hel massa fick vi gjort och vi hann dessutom med att gå igenom lite andra saker inför vårterminen och allt som ska hända då. 


Ikväll ska jag vidare på annat men jag ska försöka hinna med att kika förbi stallet och hästarna. Ni vet, kratsa hovar och stoppa om för natten. Så kan både hästarna och jag sova gott. 


Grupper och tider för julens aktiviteter ligger ute nu. Det finns vissa ströplatser kvar så passa på att anmäla om ni hittar något som passar. Program för jullovet och grupplistor finns på www.uppsalaponnyklubb.se 


I dagens lucka i julkalendern lär vi oss mer om hästens delar. Se och lär! 

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards