Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Ulrika Pernler - 13 december 2013 15:07

 Hej! Fredag den trettonde och Lucia. Själv gick jag upp lite extra tidigt för att titta på Luciatåg på TV:n. Så fort barnen kom upp byttes det mot annat. Men då hade jag redan hunnit lyssna till luciasånger en stund.


På fredagar har jag en Dressyrgrupp som rider varannan vecka mitt på dagen. Eftersom det var deras sista gång på höstterminen idag så fick de rida sin julkadrilj. Lite glitter, tomteluvor och hög julmusik i högtalarna ingick förstås. Fast ekipagen var lite blygsamt utklädda måste jag säga. Jag hoppas det blir "värre" allteftersom veckan lider mot jul.  


Att få ha en timme kadriljridning var ju något som jag själv var väldigt nöjd över eftersom jag fick sätta det allra första strecket på "utmanarlistan" på stallkontoret. Det känns "great" att vara igång och dessutom att vara först. Sånt gillar jag. Så just nu är jag i stor ledning! (ja, jag vet att sista veckan börjar på måndag, men först är först)


Bildbevis finns nedan och dessutom förärades jag en "kadrälg" för utförd kadrilj. Det var hästarna och eleverna som gjorde att det såg så fint ut. Själv stod jag mest och gestikulerade och ropade i micken. Så kadrälgen tillhör hela gruppen även om jag tänker äta upp den själv. 


Känn ingen press ni andra, jag ville bara säga att jag är igång! 


     



I dagens julkalenderlucka som också är den trettonde så handlar det om viktiga saker att tänka på innan hästköpet.

Det gäller att inte förhasta sig ;) 


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards