Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Ulrika Pernler - 8 december 2013 18:33

Hej! Det blev så mycket att göra igår att jag till och med glömde lägga ut lucka 7 i julkalendern.... Det har väl aldrig hänt förr?... Men som jag brukar säga "Även solen har fläckar.


Hur som helst så blev det en hektisk morgon för att göra de sista  förberedelserna inför julshowen. Manusgenomgång, storstäd, repetition av ett par av numren, putsning och pimpning av hästarna, och så gemensam, mindre nyttig lunch som vanligt. Vid tolv började läktarna fyllas och när vi körde igång prick ett så skulle jag uppskatta att det befann sig runt femhundra personer på plats. 


Vi hade satt preliminära tider för alla nummer och Gabbi och E-B jobbade hårt för att följa schemat. I vanlig ordning iklädda utstyrseln som E-B:s mamma har sytt. De är såååå fina i den! 


 


Men allra hårdast hade nog julshowsgruppen jobbat med bland andra Linda och Vanja i spetsen. De hade förberett så mycket det bara gick under lördagen, sett till att ha möten och repetitioner sedan många veckor och satt ihop ett jättefint program som vanligt. Tänk att man som "gammal" vuxen kan få lämna över till dessa "yngre" vuxna- (på gränsen till i alla fall) och de ror hela ståhejet i hamn utan problem.  Tack också till Lindas pappa med crew som sköter ljudet så proffsigt! 


Jag skulle nog uppskatta att det var runt sextio barn och ungdomar som hjälpte till genom att delta i de olika numren, agera banpersonal och sälja lotter med mera. 


I cafeterian hade vi ett sammansvetsat gäng med vana julshowscafeteriatanter. 


Nu är det ett helt år till nästa show. Som vanligt så börjar man fundera på nästa års nummer så fort publiken har lämnat läktarna. Jag skulle tro att jag  talar för flera :)


Jag efterlyser bilder från showen eftersom min kamera liksom har lämnat in. Den har nog gjort sitt helt enkelt. 

Skicka dem till mig om ni kan tänka er att dela med er. 

Tore, Vanjas pappa har redan skickat över ett gäng riktigt fina bilder. Så dem lägger jag ut här. Hör av er till honom om ni vill ha kopia på någon bild. 


Längst ner också ett bildspel medytterligare lite bilder och en kort filmsnutt på luciatåget. 


                                                 





Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards