Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Ulrika Pernler - 14 juni 2009 18:01

Hej! Jisses vad det regnar. Pölarna bara växer men å andra sidan så gör gräset det också! Hästarna tycker det är okej att gå ute och beta i vilket fall och som väl är får de ju komma in i stallet och vila sig och sova varje dag.


Jag skulle ha varit på tävling idag på eftermiddagen så jag klev upp tidigt i morse för att inspektera vädret. Regn...


Jag beslöt mig för att åka till den närbelägna tävlingsplatsen för en "banbesiktning". Blött...för blött...


Det här ska vara dressyr, tänkte jag, men det ser mer ut som 1000 meter frisim...


Dessutom vet jag med mig att jag behöver hålla för näsan när jag ska dyka och i TR står tydligt att man inte får rida på enhandsfattning i det program jag skulle starta.


Jag gick in i sekretariatet och strök mig. De såg inte alldeles överraskade ut. Jag måste säga att jag är imponerad över tävlingsplatsens funktionärer som ändå genomförde arrangemanget!


Jag åkte hem och red en stund i ett torrt ridhus. Men först stannade vi till på Hööks och inhandlade ett regntäcke. Det kan man inte ha för många av i dessa dagar. I butiken träffade jag på en del bekanta ansikten. Var och en bärandes på ... ett regntäcke.


I morgon ska Rolle ändå påbörja en inplanerad skrittvecka så den missade tävlingen var inte på något sätt en katastrof.


Jag hörde förresten att regntäckena sålt slut på Hööks på eftermiddagen.


Så något annat; Jag fick se en häftig kortfilm på en site som gjorde att jag kände mig halvt galen.


Filmen handlade om planeternas storlek gentemot varandra och avslutades med att man fick fundera över var universum slutar. Den tanken gör alltid att man känner sig smått galen tycker jag.


Eftersom jag inte vill vara ensam och galen så får ni också se den:

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards