Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Ulrika Pernler - 18 juni 2009 18:43

Hej! Tänk att i morgon är det midsommar. Fast vissa av oss kommer inte att vänta till imorgonbitti med att fira. Då tänker jag på Gabbi som kommer att vaka i stallet i väntan på vår nya häst. Den beräknas komma runt halvtvåtiden i natt.


Så där är det alltid när man köper hästar långväga ifrån. De lastas i rimlig tid och kommer fram när man helst skulle vilja ligga i sängen och dra timmerstockar.


Nåja, Gabbi får väl börja själva midsommaraftonen med en rejäl sovmorgon. Fast hon kommer nog inte att vara sysslolös inatt eftersom jag vet att hon sitter mitt uppe i pappershögarna för att pussla ihop höstterminens schema.


Idag la jag ut info på hemsidan om att vi har flyttat den sena dressyrgruppen på torsdagar till tisdagar 19.30 istället. Där finns det dessutom några lediga platser i dagsläget. Är det något som verkar intressant så passa på att ta kontakt med kontoret på 018 317103 eller vår mail upk@telia.com.


Därmed kommer vi att ha dressyrgrupper utspritt från måndag till fredag. På fredagar är det ett annat upplägg då vi rider varannan vecka och mitt på dagen, kl 12.30 Där finns det i dagsläget också en plats ledig.


Hindermålningen är i full gång och det har kommit några och målat varje dag hittills. Fast de målar väldigt mycket på sig själva också måste jag säga... Tänk på att ha oömma kläder på er när ni räknar med att måla. Det glädjer nog alla de föräldrar som sköter tvättmaskinen hemma.

Kom gärna och var med!


Hoppas för övrigt att ni alla får en riktigt, riktigt trevlig midsommar!


Ps Alva, jag skojade lite med din bild på bästa Lola, hoppas det är okej;)

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards