Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 13 december 2007

Av Ulrika Pernler - 13 december 2007 12:58

Hej! Nu börjar det likna något! Tio minusgrader och frost på träden. Med minusgraderna kommer också små överraskningar. Som att Björn inte kom in i bilen i morse till exempel.

Han gick ut lite tidigare för att sätta i kontakten till kupévärmaren men kom in lika snabbt och talade om att dörrarna hade frusit fast.

Fram med låsspray och något medel som man kan spruta in i dörrkanten så att inte listerna sitter ihop.

Kom in efter en stund och sa att det fortfarande inte gick. Efter några minuters väntan gick han återigen ut för att se om problemet löst sig.

Var borta en stund och kom sedan tillbaks.

-Gick det bra nu? frågade jag.

-Jodå, jag hade visst glömt att låsa upp...

Idag är det Lucia förresten. Hoppas att ni elever övat in någon fin sång att sjunga för mig när ni rider ikväll. Eller att ni åtminstone har glitter på hjälmarna.

Luciatåget till vår julshow på söndag övar för fullt. Ännu är det inte försent om det är någon mer som vill vara med. Det är bara att dyka upp med munderingen på. Några fler pepparkakor, tomtar eller varför inte små Lucior.

Själv har jag sytt klart min dräkt och är mycket nöjd med resultatet. Skickade över en bild till Gabbi.

Nu ska jag bara slutföra inspelningen av cd-skivan som Karoline, Sandra och Camilla ska ha för att kunna ordna med ljudsättningen.

Såg förresten att det behövdes några fler vuxna funktionärer till julshowen. Listan sitter vid stallkontoret. Skriv upp er ikväll så får ni vara med bakom kulisserna på årets största spektakel!

Alola funktionärer och deltagare har gratis inträde.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards