Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 17 december 2007

Av Ulrika Pernler - 17 december 2007 10:34

Hej! Igår var det julshow! Det var också tjugo år sedan ridskolan invigdes och därmed lite jubileum. Jag kommer ihåg den showen också. Vi klippte band och det hölls tal.

För att fira vår tjugonde eller om det blir tjugoförsta Julshow så hade vi smugit in lite extra glitter och glamour i programmet.

Sångerskan Milia sjöng fantastiskt vackert både i inledningen och avslutningen av showen.

Våra konfrencierer Eva Britt och Gabbi hade klätt upp sig i fuskpälsar och glittrande sjalar. E-B hade lång kjol dagen till ära men jag tänkte avslöja här att hon behöll ridbyxor och stallskor under.

De var så tjusiga och jag såg direkt vilka de försökte likna. Gabbi var en perfekt kopia av Margaretha Krook och Eva Britt med sitt ljusa hår såg ut som en ung Alice Timander. Jag skulle vilja gå så långt att de inte bara liknade dessa två primadonnor de VAR Maggan och Alice!!!

Läktarna var fulla av folk som inte ville missa showen trots många kalla minusgrader.

Så drog det igång! Julkadriljen med sexton lektionshästar och instruktörer samt träningselever inledde programmet. Vi fick bland annat se skönheten och odjuret med långa svepande kjolar och massor av hår.

Karoline hade skrivit ihop ett julspel där våra yngre elever deltog med den äran. budskapet var fint! Tomten kom och valde ut den lite "fega" Sorbits till sitt renspann. Det är inte alltid de som syns och hörs som kommer längst!

Vi fick se maskeradhoppning med fantasifulla dräkter där det hoppades både med och utan hästar.

Spegelritt, championatsvinnare och avfallarligan fick vi också träffa på.

Vår Ungdomssektion vann i år priset som Upplands bästa ungdomssektion och förtjänade en presentation där vi också avslöjade en del hemligheter.

Poänghoppningen var spännande. Det gällde att samla så många poäng som möjligt inom en viss tid och sedan ta sig i mål. Ett hinder hade ljusslingor med blå lampor. Det fanns ett halmhinder, ett rosa hårigt hinder och några som glittrade och glänste.

Själv fick jag förverkliga en dröm. Nämligen att rida på sagohästen Pegasus! Vem drömmer inte om det? Jag hoppas ni tyckte det var både stämningsfullt och vackert. Det tyckte i alla fall jag själv. Jag slängde lite florsocker under tiden för att symbolisera vintern och julen. Sedan när jag kände mig godis sugen igår så var det bara att skaka lite på sig och sträcka ut tungan så kom ett litet sockermoln.

Luciatåget avslutade showen. Alla var så fina i sina linnen och ljus. Fanny var Lucia och Calippo den givna Luciahästen.

Jag hoppas att alla ni som tog bilder skickar dem till mig. Jag ska göra ett album till vår Pixbox där alla kan får återuppleva showen!


Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards