Mellan havretuggorna på Uppsala Ponnyklubb

Alla inlägg den 22 december 2007

Av Ulrika Pernler - 22 december 2007 14:38

Hej! Lena och Picador, om ni läser detta. Jag hinner inte komma hem till er innan jul. Men jag lovar att komma någon dag på lovet!

Picador, du kanske fortfarande är besviken för att du bara fick fyra kilo morötter på din födelsedag trots att Lena berättat för mig att du önskade dig en ny Jeep med hästsläp till. Får se om jag kan gottgöra dig med en extra fin julklapp!

Var försiktig med julpyntet även om du känner dig hungrig . Du kommer väl ihåg hur det blev när du åt upp blomlådan med röda blommor, Tre knippen med färsk gul lök, febertermometern och tofsen från min gula mössa.

Och om du måste slänga av Lena så gör det i snön där det är mjukt. Undvik diken med vatten i för det blir så kallt. Fast jag vet att du tycker det är kul...

Kommer du ihåg när du rev ner staketet i hagen och tog med dig hela flocken på en galopptur över fälten? Vilken frihetskänsla! De andra hästägarna försotd inte alls vad det var för kul med det hela och skällde på din matte.

Även om du känner dig äventyrslysten så är det inte speciellt smart att göra det nu när det är snö och frost på marken.

Man kan nämligen spåra er ganska lätt.Tips:  Vänta tills det är torrt ute!

Ha en riktigt God Jul båda två. Vi ses efter helgen!

Ps. Picador, om du får se en liten gubbe klädd i rött och med stort vitt skägg... ät inte upp hans tofs, han kanske blir arg... ds.

Presentation

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards